CENTRA PLĀNI TUVĀKAJĀ NĀKOTNĒ
CENTRA PLĀNI TUVĀKAJĀ NĀKOTNĒ
Ar domu biedru grupu, kurā ietilpst pedagogi un psihologi, plānojam adaptēt Latvijas situācijai SELBST kognitīvi-uzvedības korekcijas programmu bērniem, ko izstrādājuši vācu zinātnieki Manfreds Dopfners un Daniels Valters (Döpfner & Walter, 2006).
Daudzas ģimenes visā pasaulē ir saskārušās ar bērnu mācību sasniegumu problēmām, kas ne tikai kaitē bērnam, bet arī izraisa nesaskaņas ģimenē. Zinātnieki, pētot bērnu zemo sekmju cēloņus, ir noskaidrojuši, ka daļā gadījumu bērniem nepietiek motivācijas un vēlmes pielikt pūles, lai sasniegtu labāku rezultātu, ir lieli trūkumi patstāvīgā darba organizācijā un plānošanas stratēģiju jomā. Viņiem neizdodas klasē uzmanīgi sekot līdzi vielai vai koncentrēties darbam. Ir gadījumi, kad bērni demonstrē uzvedību, kura traucē skolotājam un klases biedriem. Ilgtermiņa problēmas pārsvarā identificē pēc konstatētām zināšanu nepilnībām.
Diemžēl šādas problēmas nebeidzas ar skolas pabeigšanu. Ir pierādīts, ka šāda situācija nozīmē lielu risku arī bērna/jaunieša turpmākajā dzīvē.
Minētās programmas mērķis ir uzlabot mācību sasniegumus, nostiprinot motivāciju, uzlabojot organizatoriskās prasmes, optimizējot dalību stundu laikā un novērtējot nepilnības konkrētās zināšanu jomās.
SELBST programma piedāvā šo problēmu risināt, saskaņojot un apvienojot bērna, vecāku un konkrētā priekšmeta skolotāja intereses. Pirmais solis ir katras iesaistītās personas mērķa (kurš vērsts uz aprakstītās problēmas risināšanu) formulēšana un šo mērķu savstarpēja saskaņošana, kas rezultātā ļauj noslēgt trīspusīgo vienošanos. Tālāk seko darbs ar mērķi katram no iesaistītajiem cilvēkiem.
Plānojam piesaistīt ari behaviorālo psihoterapeitu speciāla inteliģences testa veikšanai, kurš palīdzēs nošķirt mācīšanās traucējumu no kādas nopietnākas problēmas.